.

.
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان منجی آل طه و آدرس monji-taha.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دانشنامه مهدویت

یوم الفرج ذکر روزهای هفته

طرح قدمی برای ظهور - کانون مهدویت دانشگاه فردوسی مشهد

پیج رنک گوگل
امکانات وب
آیه قرآن تصادفی
تبلیغات
?

 

آندرس اينيستا شايد به توان به جرات گفت كه تنها بازيكني در مستطيل سبز است كه علاوه بر دوستداران بارسا، دشمنان اين تيم هم عاشقانه او را مي‌پرستند؛ بازيكني كه هيچ گاه به داوران اعتراض نمي‌كند و در پي تخريب حريف نيست همين مسئله باعث شده است كه لقب مقدس شايسته او باشد.
 
به گزارش ايسنا، براي شناساندن و قلم زدن درباره پيكاسوي فوتبال جهان نياز به مقدمه چيني و گزافه‌گويي نيست، مرواريد لاماسيا، قاتل چلسي، جادوگر، ضد ستاره، خفه كننده كريسيتانو رونالدو، سن آندرس و هر لقب ديگري كه مي‌خواهي او را صدا بزن، اما پسر محبوب لاماسيا فراتر از تعاريف و قيود منحصر به فرد جامعيت است. وقتي فرهنگ جهان فوتبال را باز مي‌‌كنيم و در آن دنبال واژه‌هايي همچون تواضع، استقامت ،‌ اراده، انگيزه، رشد، تكنيك، اخلاق و ... بگرديم همه آن‌ها را در نام «اينيسيتا» خواهيم ديد.
 
آندرس اينيسيتا لوخان در 11 مي 1984 در روستاي فوئنتيلبيا واقع در آلباسته ديده به جهان گشود. فوتباليستي كه در پست هافبك تهاجمي خوش مي‌درخشد و مستطيل سبز را محو تماشاي هنرنمايي خود كرده است. سن آندرس هم اكنون با شماره هشت مورد علاقه خود در بارسلونا توپ مي‌زند.
 
خانواده اينيستا از نظر مالي در شرايط متوسطي قرار داشت. پدرش كارگر ساختماني و مادرش خانه‌دار بود. او فرزند اول خانواده بود و تنها يك خواهر داشت كه دو سال بعد از او به دنيا آمد.
 
اينيستا بسيار زود عطش فوتبال در جان او دميدن گرفت. باور كنيم يا نكنيم، پيكاسوي فوتبال جهان از 9 ماهگي‌ پايش با توپ آشنا شد. در آن زمان به سختي مي‌توانست در خانه شماره هشت خود در فوئنتيلبيا راه رود. خود او در اين‌باره مي‌گويد:‌ عشق به فوتبال از طريق پدرم در من دميدن گرفت. او در يكي از تيم‌هاي ليگ دسته سه بازي مي‌كرد. وقتي از بارسلونا براي گذراندن تعطيلات به خانه مي‌آمدم دوستان و آشنايانم به شوخي مي‌گفتند، پدرت بهتر از تو بازي مي‌كند.
 
اينيستا و پدرش هر دو فوتباليست بودند، اما موفقيت‌ آن‌ها به فاصله زمين تا آسمان بود. آن‌ها علاوه بر فوتبال بازي كردن در كنار هم در كارهاي مزرعه و مرغداريي كه به آن‌ها ارث رسيده بود، همكاري مي‌كردند. معمولا در روزهاي تعطيل پايان هفته‌ همه اعضاي خانواده براي كمك به پدر بزرگ پدري اينيستا كه رستوران داشت مي‌رفتند به جز اينيستا كه همواره دليل و بهانه مي‌آورد تا به فوتبالش برسد.
 
سن آندرس بيشتر وقت خود را در حياط مدرسه مي‌گذراند؛ جايي كه در آن مي‌توانست بدون دغدغه‌ كاري به فوتبالش بپردازد، اما هيچ كس حتي خود اينيستا فكر نمي‌كرد كه روزي به ستاره آبي ـ اناري‌ها تبديل شود و زمين كوچك مدرسه جايش را به ورزشگاه پر شكوه نوكمپ دهد. جادوگر از آن دوران اينگونه حرف مي‌زند: در مدرسه جام‌هايي را با حضور چهار تا پنج تيم برگزار مي‌كرديم. معمولا من خود را در تيم‌هايي كه نفراتش بزرگتر از خودم بودم، قرار مي‌دادم چرا كه از اين طريق انگيزه‌ام بيشتر مي‌شد.
 
**‌آغاز كار جادوگر در نو نهالان آلباسته
 
اينيستا در هشت سالگي زمين مدرسه را ترك و براي بازي در نونهالان آلباسته به اين تيم ملحق شد. خانه او با باشگاه آلباسته 42 كيلومتر فاصله داشت. گذشته از اين تمرين هر روز ساعت يك و نيم يعني زمان تمام شدن مدرسه اينيستا شروع مي‌شد. به همين خاطر پدرش نزد رييس مدرسه رفت تا در اين‌باره با هم صحبت كنند. رييس مدرسه با پيشنهاد پدر اينيستا موافقت كرد و قرار بر آن شد كه هر روز نيم ساعت زودتر از ديگران مدرسه را ترك كند. به محض اين كه اينيستا از مدرسه خارج مي‌شد، پدر و مادر و پدر بزرگش او را به شهر آلباسته مي‌بردند. اينيستا در داخل ماشين به سرعت غذايش را مي‌خورد تا به محض ورود به شهر به تمرين تيم ملحق شود.
 
بعد از دو سال تمرين و شركت در مسابقات محلي، اينيستا و يارانش براي شركت در جام نونهالان برونيته راهي اين شهر كه در 29 كيلومتري مادريد بود، شدند.
 
اينيستا در آن رقابت‌ها خوش درخشيد و همين مساله باعث شد تا سرمربي نوجوانان آلباسته او را با وجود سن كمش به اين تيم دعوت كند. خود اينيستا مي‌گويد: رقابت‌هاي برونتي مهم‌ترين رقابت دوران كودكي من بود، چرا كه براي نخستين بار بود كه از شهر آلباسته خارج مي‌شدم.
 
تيم اينيستا در آن رقابت‌ها در جايگاه چهارم ايستاد، اما با اين وجود تمام نگاه‌ها را معطوف خود كرد. در سال بعد آلباسته به ليگ درجه پايين‌تر سقوط كرد و نتوانست براي دومين سال پياپي در رقابت‌هاي برونتي شركت كند، اما شانس با اينيستا و يارانش همراه شد، چرا كه دو تيم از شركت در آن بازي‌ها انصراف دادند و همين مساله باعث شد كه از تيم اينيستا براي شركت دعوت به عمل آيد.
 
اينيستا در آن دوره هم خوش درخشيد و تيمش تا مرحله نيمه نهايي بالا آمد، اما در ديدار مقابل بارسلونا تيمي كه در حال حاضر در آن مي‌درخشيد، با نتيجه‌ تحقير آميز هشت بر صفر تن به شكست داد تا در مرحله رده‌بندي به مصاف اتلتيكو مادريد رود. اينيستا در اين ديدار با ضربه آزاد ديدني كه زد، پيروزي را براي تيمش به ارمغان آورد. اينيستا بعد از زدن اين گل استثنايي كه باعث سوم شدن تيمش شد با گره كردن مشتش به طرف مربي‌اش رفت و در آغوش او به شدت گريه كرد.
 
اينيستا در آن رقابت‌ها به عنوان بهترين بازيكن انتخاب شد و از آن زمان بود كه استعدادياب‌هاي باشگاه‌هاي معتبر اسپانيا روي او تمركز كردند.
 
رادومير آنتيچ سرمربي آن وقت اتلتيكو مادريد درباره عملكرد اينيستا بعد از پايان رقابت‌ها گفت: اينيستا در آينده به يكي از بازيكنان اصلي تيم ملي فوتبال اسپانيا تبديل خواهد شد. او مرتكب خطا نمي‌شود و حتي يك پاس اشتباه هم نمي‌دهد و اصلا به داور اعتراض نمي‌كند. او بازيكن استثنايي است.
 
شهر فوئنتيلبيا به خاطر موفقيت فرزند خود جشن كوچكي را با حضور گسترده مردم برگزار كرد. در آن زمان بود كه آينده درخشاني براي سن آندرس متصور شد.
 
آلبرت بنايگاس سرمربي آن وقت نونهالان بارسلونا با مسئولان اين تيم درباره جذب اينيستا و آوردن او به لاماسيا صحبت كرد، خود او در اين باره مي‌گويد : اينيستا در آن رقابت‌ها خيره كننده ظاهر شد و بدون شك بهترين بازيكن بود. با كسب اجازه از مسئولان بارسلونا با پدر و مادر اينيستا و خود او ملاقاتي داشتم و قرار شد كه به آكادمي فوتبال لاماسيا مراجعه كنند.
 
** پيوستن به بارسلونا
 
انتخاب اينيستا به عنوان بهترين بازيكن جام باعث شد تا مسئولان برگزار كننده رقابت ها به عنوان جايزه خانواده او را به سواحل بارسلونا بفرستند و همين انگيزه‌اي شد براي پيوستن جادوگر به لاماسيا.
 
پيشنهاد مسئولان باشگاه بارسلونا به اينيستا دو دستگي را در خانواده او ايجاد كرد. مادرش با اين انتقال مخالف بود، چرا كه تاب دوري تك پسرش را نداشتند، اما در مقابل پدر كه از آينده درخشان فرزندش مطمئن بود، با اين انتقال از همان ابتدا موافقت كرد. نامه نگاري‌هاي زياد باشگاه بارسلونا باعث شد كه اينيستا سرانجام يك هفته‌ قبل از آغاز سال جديد تحصيلي 1996 همراه با پدر و مادر و خواهرش به بارسلونا سفر كند. آن‌ها در ابتدا از تاسيسات و امكانات باشگاه ديدار كردند. مادر اينيستا به هيچ وجه حاضر نبود كه فرزندش را تنها گذارد و به خانه برگردد. آن‌ها يك هفته‌ فرصت داشتند تا تصميم نهايي را بگيرند. اعضاي خانواده در طول آن هفته‌ بارها و بارها تشكيل جلسه دادند و هر بار مادر گريه كنان جمع آن‌ها را ترك مي‌كرد. سرانجام اينيستا يك روز قبل از زمان مقرر به همراه پدر و مادر و پدر بزرگش به بارسلونا برگشت تا زندگي جديد خود را شروع كند. خود او در اين‌باره مي‌گويد: به همراه پدر، مادر و پدر بزرگم به بارسلونا رسيدم. در شب اول مرا در لاماسيا ترك كردند. بدون شك يكي از سخت‌ترين شب‌هاي زندگي‌ام بود. در ابتدا با مشكلات زيادي مواجه شدم. بسيار سخت بود كه خود را با محيط جديدي سازگار سازم. ماه‌هاي اول عذاب‌آور بود و حتي گاهي اوقات از شدت ناراحتي گریه مي‌كردم.
 
اينيستا رفته‌رفته در بارسلونا جا افتاد. او پس از شركت با اين تيم در يك جام محلي به تيم زير 12 سال دعوت شد. اين بازيكن جوان در تيم‌هاي مختلف پايه بارسلونا درخشيد و همين مساله باعث شد تا به تيم ملي زير 16 سال اسپانيا دعوت شود و با اين تيم در جام ملت‌هاي اروپا جام قهرماني را بالاي سر برد.
 
** رسيدن به تركيب بارسلونا
 
اينيستا در سال 2002 نخستين بازي خود را با پيراهن بارسلونا مقابل بروگ بلژيك در ليگ قهرمانان اروپا انجام داد. از آن زمان بعد همواره به عنوان بازيكن تيمش را همراهي مي‌كرد، اما حضور ژاوي هرناندز فرصت كمتري براي حضور او در تركيب اصلي فراهم مي‌كرد.
 
اينيستا در سال 2004 ـ 2005 در فهرست تيمش كه قهرمان لاليگا و ليگ قهرمانان اروپا شد قرار گرفت اما كمتر فرصت بازي كردن پيدا كرد.او در فصل 2005 ـ 2006 پس از مصدوميت ژاوي فرصت بازي كردن در تركيب اصلي بارسلونا را پيدا كرد. او در غياب ژاوي نمايش خيره كننده‌اي داشت و بازي‌هاي زيباي او باعث شد تا غيبت ژاوي احساس نشود.
 
در سال 2007 روزنامه‌‌ ماركا از پيوستن اينيستا به رئال مادريد با قيمت 60 ميليون يورو خبر داد، اما خود اينيستا همان روز اين خبر را تكذيب و اعلام كرد كه هيچگاه بارسلونا را ترك نخواهد كرد.اينيستا در 25 ژانويه 2008 قراردادش را تا سال 2014 با آبي ـ اناري‌ها تمديد كرد. او در همان سال در فهرست 10 نفره بهترين بازيكن فوتبال جهان قرار گرفت و در نهايت در مكان نهم ايستاد.
 
فصل 2008 ـ 2009 براي اينيستا بسيار خوب بود و تيمش در هر سه جام معتبر قهرمان شد. گلي او كه در مرحله نيمه نهايي مقابل چلسي به ثمر رساند باعث شد تا لقب قاتل چلسي را به او بدهند. او در فصل 2009 ـ 2010 هم بازي‌هاي بسيار زيبايي را به نمايش گذاشت و با زوجش ژاوي همه نگاه‌ها را معطوف خود كرد. او در آن سال با كسب 134 راي به عنوان پنجمين بازيكن برتر جهان انتخاب شد.
 
اوج كار اين هافبك خوش تكنيك در سال 2010 بود كه با ارائه بازي‌هاي زيبا، پس از ليونل مسي به عنوان بهترين بازيكن فوتبال جهان انتخاب شد. در همان سال اينيستا براي حضور در جام جهاني 2010 آفريقا جنوبي به تيم ملي اسپانيا دعوت شد. اوج كار او در اين بازي‌ها در ديدار فينال مقابل هلند بود كه گل پيروزي بخش تيمش را در دقيقه 117 وارد دروازه‌ هلند كرد تا اسپانيا براي نخستين بار قهرمان جام جهاني شود.
 
** افتخارات
 
*قهرماني در سوپر جام اسپانيا 2005 ، 2006، 2009، 2010، 2011
 
*قهرماني در لاليگا 2005، 2006، 2009 ، 2010
 
*جام حذفي اسپانيا 2009و 2010
 
* ليگ قهرمان اروپا 2006 ، 2009 ، 2011
 
* سوپر جام اروپا 2009 و 2011
 
* جام جهاني باشگاه‌ها 2009 و 2011
 
* جام ملت‌هاي اروپا 2008
 
* جام جهاني 2010
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ورزشی، ،
[ دو شنبه 27 شهريور 1391 ] [ 12:13 ] [ طاها رضایی ]

درباره وب سايت

با سلام خدمت شما كاربر گرامي با توجه به اينكه اينجانب سعي دارم خدمات بي نقصي به شما دوستان عزيزم ارائه كنم به فضاي زيادي جهت ارائه مطالب نيازمندم لذا سايت لوكس بلاگ را انتخاب كردم كه اين سرويس وبلاگ دهي هزينه هاي بالايي جهت ارائه فضاي بي نهايت براي كاربران متحمل مي شود و براي جبران آن ها تبليغاتي در وبلاگ ها و وب سایت ها منتشر مي كند . لذا اينجانب از شما به خاطر نمايش اين تبليغات توسط سايت لوكس بلاگ عذر خواهي مي كنم و اميد وارم مانع ورود شما دوستان عزيز به سایت من نشوند. با تشكر
آرشيو مطالب
بهمن 1392
آبان 1392 مهر 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 آذر 1390 آبان 1390 مهر 1390
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار سایت:

بازديد امروز : 15
بازديد ديروز : 0
بازديد هفته : 69
بازديد ماه : 390
بازديد کل : 195553
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 66
تعداد آنلاين : 1

.



تعبير خواب آنلاين

ايران رمان