.

.
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان منجی آل طه و آدرس monji-taha.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دانشنامه مهدویت

یوم الفرج ذکر روزهای هفته

طرح قدمی برای ظهور - کانون مهدویت دانشگاه فردوسی مشهد

پیج رنک گوگل
امکانات وب
آیه قرآن تصادفی
تبلیغات
?

 

گروه سیاسی- محمود یوسف پور: موضوع سوریه این روزها مسأله مهم و فوریتی جهان اسلام شده است، بخصوص که بتازگی نیز آمریکا و متحدانش در تلاشند تا به بهانه ای پای خود را مستقیم در درگیری‌های این کشور باز کنند ...

 

و بتوانند ضمن کمک به شورشیان و افراطی‌های سوری که در آستانه شکست قرار دارند، تأسیسات نظامی و امنیتی این کشور را نیز با هدف تأمین خواسته‌های رژیم صهیونیستی و تضعیف این کشور از بین ببرند.
گروه سیاسی روزنامه قدس به دلیل حساسیت موضوع سوریه بر آن شده است تا از دیدگاه‌های کارشناسان مختلف استفاده و نظرهایشان را منعکس کند.
در این راستا با علی اکبر رائفی پور، پژوهشگر در عرصه دشمن شناسی و مباحث آخرالزمانی و عضو هیأت علمی مؤسسه مطالعاتی آمریکا و مسؤول پژوهشگاه مصاف گفت‌وگو کرده که نتیجه آن در اختیار خوانندگان عزیز قرار می‌گیرد.


براساس روایات و به اعتقاد بسیاری از مردم و صاحبنظران که نشأت گرفته از همین روایات است، آیا می‌توان درگیری‌های سوریه را مقدمه حوادث آخرالزمان دانست یا خیر؟
- ربط دادن این درگیری‌ها به حوادث آخرالزمان خوب نیست و در روایات و آنچه معصومان فرموده اند که دشمنان براستی دور می‌بینند ظهور را که جنایت می‌کنند و دوستان ائمه آن را نزدیک می‌بینند و وقتی کسی که ظهور را نزدیک ببیند یکسری رفتارها را انجام نمی‌دهد و هر لحظه امکان ظهور می‌توانیم بدهیم.
در مورد نشانه‌های ظهور هم بحثی که وجود دارد، این است که ما حق تطبیق نداریم.
ما می‌گوییم خدا لعنت کند دو دسته را، اول دسته ای که می‌گوید فردا قطعاً ظهور است و دسته ای که می‌گوید فردا قطعاً ظهور نیست. هیچکس نمی‌تواند بگوید اولی «توقیت» است و دومی «یأس از ظهور» است که خودش از بزرگترین ایرادات در این عرصه است.
اگر خواسته باشیم روایات را بررسی کنیم سرزمین شامات بنا به روایاتی آبستن بسیاری از حوادث خواهد شد و در نزدیکی ظهور دنیای اسلام به هم می‌ریزد و روایات فراوان وجود دارد که می‌گویید اوضاع اعراب و جهان اسلام به هم می‌ریزد و روایات بسیاری درباره سرزمین شامات وجود دارد و شامات شامل اردن، فلسطین، لبنان و شام به صورت ویژه‌تر همین سوریه است.
در روایات آمده است که محاصره شدید اقتصادی وجود دارد و مردم گرسنگی شدید خواهند داشت و از سمت رومی ها(کشورهای غربی) است و همچنین زلزله شدیدی در شامات خواهد آمد که 100 هزار نفر کشته می‌شوند و غرب اکنون تحریمهای اقتصادی را بر ضد سوریه وضع کرده است و تحریم غزه نیز شامل آن می‌شود و برخی از مردم این مناطق به خوردن گیاهان و علفها روی آورده‌اند. گسل زلزله در شبه جزیره عربستان وجود دارد که سالی 5 سانت به سمت خلیج فارس در حال حرکت است. این مباحث زلزله را نیز به صورت علمی می‌توان درباره آنها بحث کرد.
مهمترین اتفاقی که در شام به وقوع می‌پیوندد، ظهور سفیانی است و در بین علما بحثی که وجود دارد این است که این فرد از کجا می‌آید و در بین علما نیز این اختلاف نظر وجود دارد و آنچه که قطعی است این است که این فرد ارتباط با تفکر «اموی» دارد و از فرزندان ابوسفیان است و تفکرات اسلام اموی را قبول دارد و سلفی گری که در منطقه شکل گرفته همین تفکر را قبول دارد و به یزید امیرالمومنین یزید می‌گویند و اسم گردانهایشان را نیز به این اسامی نام می‌نهند مانند یزید بن معاویه و شمر ابن ذی الجوشن و غیره.
در جزوه‌هایی که در سنگرهای افراد سلفی کشف شده در نبردهای القصیر در سوریه، آنها دارند روی مغز این افراد به صورت اعتقادی کار می‌کنند که باید زمینه ظهور معاویه ثانی را فراهم کنیم و یا معتقدند که باید مجسمه ای در دمشق بسازیم که یزید بن معاویه سر حسین بن علی(ع) را در دست گرفته است و از این تفکر سفیانی تر وجود نخواهد داشت و سفیانی کسی است که بشدت در برابر امام زمان می‌ایستد.
سفیانی با دجال در ارتباط است و دجال یک فرد نیست، بلکه یک جریان است و خیلی از علما به آن اعتقاد دارند که یک جریان است و آن هم صهیونیسم جهانی است و سفیانی را دجال بر سر کار می‌آورد و اکنون صهیونیزم جهانی سلفی گری را به وجود آورده است و همه موارد جور است، ولی آیا اینها همه نشانه‌های قبل از ظهور است که نمی‌توانیم قطعیت بدهیم و بسیاری پیش آمده که نشانه جور بوده، اما اتفاق نیفتاده است.


به نظر شما ظهور شرط دارد، اگر ظهور شرط دارد شرطهای آن چه می‌تواند باشد؟
- ظهور یک شرط مهم دارد و شروط ظهور نداریم، نشانه ها برای ظهور داریم که 5 نشانه برای ظهور حتمی است و یک شرط قطعی برای ظهور وجود دارد و آن آماده شدن مردم برای ظهور است.
آیت ا... بهجت(ره) می‌فرمودند، اگر آماده شدید برای ظهور خداوند دوشنبه امام زمان را می‌فرستد و باید مردم آمادگی داشته باشند اگر مردم آمادگی داشته باشند و یکشنبه خوب بشوند دوشنبه خداوند امام زمان را می‌فرستد. شرط اصلی این است که ما بفهمیم بدون امام زمان نمی‌توان کار و زندگی کرد و بفهمیم که بشر به دست خودش نمی‌تواند جهان را مدیریت کند و شیعه کارد به استخوانش می‌رسد که خواستار رسیدن امام زمان می‌شود.
امام صادق(ع) می‌فرماید: همانطور که بنی اسراییل ندبه کردند و چهل شب اشک ریختند و کارد به استخوانشان رسید و خداوند منجی آنها حضرت موسی را که قرار بود 400 سال بعد از حضرت یوسف بیاید با چهل شب گریه و زاری، 170 سال این دوری را به خاطر گریه بخشید و حضرت موسی ظهور کرد و اگر بخواهیم و زاری و ندبه کنیم خداوند ظهور امام زمان را نزدیک خواهد کرد و امام صادق فرمودند اگر شیعیان ما بخواهند این روز بسیار نزدیک خواهد بود و شرط ظهور شیعیان هستند و یک آمادگی ضمنی نیز نیاز است که در جهان این آمادگی وجود دارد.


با توجه به صحبتهایی که شد آینده درگیری‌ها در سوریه را چگونه پیش بینی می‌کنید و آیا لشگرکشی آمریکا به منطقه می‌تواند مقدمه نبرد نهایی بین اسلام و کفر باشد؟
- روایی اگر قرار باشد بحث کنیم در روایت داریم که روم مشارکت نظامی می‌کند و روم یعنی غرب.
اما مبنای فکری ما باید عقل باشد که در شرایط حاضر از بین بردن خط مقدم مقاومت که اکنون سوریه است به هیچوجه درست نیست و بدنبال کشتن مسلمانان هستند و این مبنای فکری ماست و نباید بگوییم چون مبنای ظهور است و در روایات آمده است ای کاش حمله کند تا امام زمان بیاید و این یک جبرگرایی است و اخبارگرایی است و بسیار خطرناک است و چه بسا که این امتحان ظهور باشد.
یعنی معصوم به عمد روایت را فرموده باشد تا شیعیانی را که تن به جبر می‌دهند یا شیعیانی که زیرک هستند که حق را می‌طلبند، بسنجد. یک مثال قرآنی بیاورم تا راحت موضوع درک شود.
سامری آمد یک گوساله درست کرد که ماما می‌کرد و اگر به موسی ایمان آورده بودید که چون عصا را به اژدها تبدیل کرده بود، حتماً ایمانتان را از دست داده بودید، چون این گوساله هم صدا در می‌آورد، ولی اگر به حقیقت توحید موسی رسیده بودید می‌گفتید که خدا یکی است و این خیلی زیباست. اگر شیعه به حقیقت اهل بیت رسیده باشد که دفاع از مظلوم است کاری به این روایت ندارد و اکنون هر عاقلی می‌داند که خدا نکند جنگی در بگیرد و به ضرر ماست و نباید اجازه مسلمان کشی بدهیم و این مدعیان خودشان تا آرنج دستشان در خون مظلومان غلتیده است.
فارین پالیسی چند وقت پیش منتشر کرد که غربی‌ها در تجهیز عراق به سلاحهای شیمیایی نقش داشتند و چطور به خودشان اجازه می‌دهند که درباره سوریه اظهارنظر کنند.
مطمئن بودند که صدام سلاح شیمیایی دارد و ایران شکایت می‌کرد به سازمان ملل، آمریکا می‌گفت که نه مسجل نیست و مدرکی وجود ندارد و امروز مشخص شده که آمریکا و غرب، صدام را به این سلاحها مجهز کردند. امروز چیزی که اثبات نشده می‌خواهند به زور اثبات کنند و شورای امنیت نیز مجوز نداده است و روسیه و چین نیز وتو می‌کنند، ولی آنها می‌خواهند به اهداف پلیدشان برسند و بر جنگ اصرار دارند.


به نظر شما در جنگ احتمالی آیا آمریکا و متحدانش با سوریه، این جنگ فرسایشی خواهد بود یا محدود به زمانی خاص خواهد شد؟
- اگر رژیم صهیونیستی وارد جنگ فرسایشی بشود محکوم به شکست است زیرا صهیونیستها ترسو هستند و جنگ صهیونیستها بالای 30 روز نداشته اند. جنگهای اسراییل، 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه و 6 روزه با اعراب بوده است و اگر این جنگها فرسایشی و طولانی شود مهاجرت معکوس شکل می‌گیرد و فوری پا به فرار می‌گذارند و به دنبال جای امن می‌گردند و اگر جنگ فرسایشی شکل بگیرد، سوریه بی صاحب می‌شود و هر گروهی دلش خواست هر روز به سرزمینهای اشغالی یک گلوله شلیک می‌کند و می‌گوید ما می‌خواهیم جولان را پس بگیریم. مانند حزب ا... که جنوب لبنان را از اسراییل گرفت.
فکر کنید که حکومت بشار اسد نباشد و جریانی در این کشور حاکم شود که 5 یا 6 سال مدام خمپاره پرانی به سوی شهرکهای صهیونیست نشین انجام بگیرد و در اوضاعی که اسراییل نیاز به جذب مهاجر دارد و کار به جایی رسیده که برخی از اتیوپی ها را به بهانه اینکه اینها ختنه می‌کنند، یهودی می‌پندارند و به زور می‌آورند به سرزمینهای اشغالی. در هند نیز قومی را پیدا کردند که اینها هم ختنه می‌کنند و می‌گویند اینها هم یهودی هستند و به دنبال جذب آنها هستند و در حالی که اینها بحران جمعیت دارند فکر کنید خمپاره پرانی صورت گیرد، مهاجرت معکوس شکل می‌گیرد.


دلایل تعلل آمریکا از حمله به سوریه چه می‌تواند باشد؟ آیا دلیل عمده آن می‌تواند ترس از پاسخ احتمالی ایران، سوریه و حزب ا... باشد؟
- احتمال اینکه حمله نشود 70درصد است و دلیل آن این است که بخشی از آن عملیات روانی برای نشست ژنو2 است تا مخالفان نیز بتوانند پیشرو در این نشست حضور داشته باشند و ارتش سوریه چون برگ برنده دارد و در حوزه نظامی گری پیروز است و در مسایل سیاسی و استراتژیک یک خواست حداکثری وجود دارد و یک خواست حداقلی که خواست حداقلی ژنو2 است و خواست حداکثری آمریکا و شورشیان، سقوط دولت بشاراسد است. آمریکا اکنون بیش از 5 ناو در اطراف سوریه دارد و نگرانی آمریکا از حمله نکردن به سوریه، اسراییل است و فقط نگران رژیم صهیونیستی است و اگر این رژیم در آن موقعیت جغرافیایی قرار نداشت تاکنون حمله کرده بودند و بشدت نگران واکنش مثلث ایران، سوریه و حزب ا... است. اکنون دلیل عمده ترس از شروع حمله، پاسخ احتمالی ایران، سوریه و حزب ا... لبنان به سرزمینهای اشغالی است.


نقش ایران در تحولات 30ماهه سوریه را که سبب مقاومت ارتش این کشور شده است، چگونه ارزیابی می‌کنید؟
- بهترین زمان سازمان اطلاعات آمریکا(سیا) برای مقاومت ارتش سوریه در مقابل تروریستها و مخالفان، دو هفته بود و امیر قطر وقتی به ایران آمد پیام سیا را آورد، در حالی که امروز ایستادگی دولت بشار اسد وارد سال سوم شده و قطعاً بخش مهمی از این مقاومت مدیون تلاشها و مشاوره‌های همه جانبه ایران است.
بحث سوریه را باید در 3 بعد بین المللی، منطقه ای و داخلی، موردنظر قرار داد:
1- بین المللی که شامل روسیه و چین حامیان بشار اسد هستند و آمریکا، انگلیس، فرانسه جزو حامیان مخالفان قرار دارند.
2- منطقه ای ایران و عراق - عربستان، ترکیه، قطر.
3- در بعد داخلی هم مخالفان و معارضان این کشور حضور دارند که ارتش آزاد را شکل داده اند.
در بعد بین المللی در 30 ماه گذشته سوریه پیروز بوده است. در بعد منطقه‌ای نیز برنده بوده است یعنی اینکه امیر قطر عوض شد، مصر از گردونه مخالفان نظام اسد خارج شد، در ترکیه درگیری داخلی پیدا شده است و مردم عربستان نیز به دنبال دمکراسی خواهی هستند و نگرانی سعودی‌ها هم در مصر بیشتر برای این است که مردمش به دنبال الگوی اخوان المسلمین باشند. در بعد داخلی نیز موازنه قدرت با طرفداران و ارتش اسد است و غرب بدنبال بر هم زدن این موازنه قدرت است و غرب جدی وارد شده است.


سوریه چگونه توانسته است با توجه به حمایت همه جانبه غرب، برخی کشورهای عرب و ترکیه بیش از 30 ماه مقاومت کند؟
- اگر سوریه از این ماجرا جان سالم بدر آورد، مانند بدنی است که در برابر تمام بیماری‌ها و امراض واکسینه شده و یاد گرفته است که چگونه در برابر مهاجمان در جنگهای شهری مقاومت کند. ارتش سوریه آمادگی داشت در برابر تهاجم اسراییل بایستد و مقاومت کند نه در جنگهای شهری و برای همین هم در ابتدا در برابر مهاجمان متحمل شکست می‌شد. ولی امروز با گذشت چندین ماه از درگیری‌ها در این کشور، یاد گرفته است که چگونه جنگهای خیابانی و شهری را هدایت کند و این تجربه را از دو سال جنگ داخلی ایران در سال 57 و 58 در کردستان، آمل، ترکمن صحرا و آذربایجان بدست آورد که ایران آن را منتقل کرد.
در زمان انتخاب پوتین به ریاست جمهوری روسیه نیز آمریکایی‌ها مترصد انجام انقلاب رنگی در این کشور بودند که مشاوران امنیتی ایران به روسیه مشاوره دادند زیرا ایران کارکشته این مسأله است و گفتند اگر این گزاره ها را دیدید، مراقب باشید و آمریکایی‌ها نتوانستند روسیه را به‌هم بریزند حتی برای یک روز.
مهارتی را که ما در 30 سال به‌دست آوردیم در سی ماه به سوریه انتقال دادیم و مسؤولان امنیتی ایران با آزمون و خطا توانستند بر مشکلات چیره شوند و روزی در ایران نبوده است که مسأله ای به‌وجود نیامده باشد تحریم اقتصادی، حمله نظامی، انقلاب مخملی، تهاجم داخلی، فرقه سازی، مرجع سازی و مرجع جلوی مرجع گذاشتن، فتنه مذهبی و هزاران مشکل دیگر، مسأله ای نبوده است که تاکنون برای کشورمان به وجود نیامده باشد و ایران مانند کشوری شده است که به تمام امراض و بیماری‌ها مبتلا شده و توانسته در برابر آنها واکسینه شود.


دلیل اینکه سوریه برای مخالفان مهم شده است، آیا فقط این است که در جبهه مقاومت قرار دارد یا خیر؟
- سه نکته در نگاه آخرالزمانی مهم است؛ من هم نگاه آخرالزمانی را می‌گویم و هم نگاه مقاومتی آن را توضیح می‌دهم.
در نگاه مقاومتی می‌توان گفت که موشه یعالون، وزیر جنگ اسراییل و از افراد برجسته این رژیم در کنفرانس هرتزلیا که سالی یکبار برگزار می‌شود، به طور رسمی گفته بود: جمهوری اسلامی یک پیکره است و نمی‌توان با آن جنگید چون مچی دارد به نام حزب ا... که زیر گلوی ماست و رسماً سید حسن نصرا... گفت ما استانی از استانهای ایران هستیم و یعنی اینکه اگر به ایران حمله کنید قطعاً ما وارد نبرد خواهیم شد و ماجرای سوریه این را اثبات کرد به غربی‌ها که اگر بخواهند به ایران دست درازی کنند حزب ا... وارد جنگ خواهد شد چرا حزب ا... برای یک اولویت دوم وارد جنگ شد، در حالی که اولویت اول او ایران است و برای غربی‌ها مهم بود و قاطعانه هم وارد شد.
موشه یعالون گفت که حزب ا... مچ است و ایران پیکره است و در سال 2006 رفتیم مچ بزنیم، نشد و چون بازو خون رسانی کرد که منظورش سوریه بود.
این‌بار اول سوریه را هدف قرار دادند و بنده در همان سال 2007 یا 2008 بعد از کنفرانس هرتزلیا بود که این حرف گفته شد، منتظر زدن سوریه بودم که نقشه آن را کشیده بودند.
ماجرای قتل رفیق حریری، خروج ارتش سوریه از لبنان همه برنامه هایی بود که به دقت اجرا شد تا روزی که اعتراضها در این سوریه شروع شد و سلاحهایشان آماده تحویل به شورشیان بود و برنامه از قبل برای حمله به این کشور چیده شده بود.


مثلث صلیب، صهیون و سلفی چیست؟
- در نگاه آخرالزمانی نیز سه مسجد وجود دارد که اصل است و هر که این سه مسجد را به‌دست آورد حاکمیت جهانی را به‌دست خواهد داشت که مسجد الحرام در عربستان، مسجدالاقصی در قدس و مسجد کوفه در عراق.
صهیونیستها برنامه ریزی کردند که مسجد کوفه را صلیبیون یا مسیحیون بگیرند، مسجدالاقصی را یهودی‌های صهیونیست بگیرند و مسجدالحرام را مسلمانان صهیونیست(سلفی‌ها) بگیرند. مثلث صلیب، صهیون و سلفی.
برنامه آنها تا حدودی موفق بوده است و آمده اند و منطقه را گرفته اند، اما بعد حمله آمریکا به عراق، شیعیان موفق شدند مسجد کوفه را پس بگیرند و شیعیان توانستند دولت تشکیل دهند.
اوضاع عربستان نیز بشدت غیرعادی است و همه مترصد مردن امیر عبدا... پادشاه این کشور هستند و نبرد قدرت بین خانواده صدیری و غیرصدیری اتفاق افتاده و اکنون بسیاری از شاهزادگان را در انزوای خبری از بین می‌برند و حذف می‌کنند. در اطراف مسجدالاقصی و سرزمینهای اشغالی نیز یک جوشش اسلامی شکل گرفته است و هر آن ممکن است که حمله و قدس را آزاد کنند. یک تحلیلگر رژیم صهیونیستی در این راستا گفت که ما خطر شیعیان را با اهل سنت افراطی رفع کنیم، اختلاف افکنی مذهبی دستور اصلی سران فتنه در جهان است.


انقلابهای عربی یا بیداری اسلامی توانسته به اهدافش برسد یا نه و دلیل آن چیست و آیا این بخشی از خاورمیانه جدید آمریکا بود یا خیر؟
- اختلاف نظر وجود دارد در استفاده انقلابهای عربی یا بیداری اسلامی. در اینکه مردم خواهان دولت اسلامی هستند در این حرکات در کشورهای مختلف هیچ شکی نیست و این بیداری اسلامی است و می‌گویند که ما اسلام می‌خواهیم و مخالفان مرسی هم اسلام می‌خواهند، اما اسلام مرسی و اسلام سلفی را نمی‌خواهند و اسلامی که سه هزار نفر می‌ریزند در خانه حسن شحاته، رهبر شیعیان مصر و او را به وحشیانه ترین شکل می‌کشند و البرادعی نیز در واکنش به این مسأله گفت اگر این شیعه است پس من هم شیعه هستم.
در تونس نیز مردم اسلام می‌خواستند ولی بحث سر این است که چه نوع اسلامی می‌خواهند.


دلیل اینکه ایران نتوانسته تاکنون الگویی برای کشورهای آزاد شده از رژیمهای دیکتاتوری داشته باشد، چیست و دلایل عقب ماندگی در این بخش کدام
 است؟
- ما باید بجنگیم تا ایده خودمان را ارایه کنیم و مدل اخوان المسلمین یک سال بیشتر جواب نداد اسلامی که بر مبنای فقه حکومتی اخوان المسلمین ارایه شد و جواب نداد و باید به‌دنبال ایده ای جدید باشند و انقلاب اسلامی نیز باید بسته خودش را داشته باشد و ارایه کند. آمریکایی‌ها ایده خودشان را از طریق ترکیه ارایه کردند و در مصر شکست خوردند. مثلاً شیعیان در بحرین پیروز شدند مردم باید چکار کنند ایده ای داریم که به آنها ارایه کنیم بگوییم جمهوری اسلامی تشکیل بدهند مثل ما رهبر داشته باشند و ارتباط رهبرفقیه بحرین با رهبر ایران باید چگونه باشد و هیچ فکری نشده و ایده و الگویی برای این موضوعات وجود ندارد.
رهبر انقلاب بارها تأکید کرده اند که نظام سازی کنید نظام سازی یعنی چه. نظامی سازی تا کل تمدن سازی را نشان می‌دهد و شک نکنید که آمریکایی‌ها و صهیونیستها دوست دارند بنشینند پشت فرمان این اتوبوس و آن را به سمت خودشان ببرند و بازی در سوریه و مصر نیز مشخص کرد که دوست ندارند ضرر کنند و معلوم است مخالفند که در جنوب و شمال اسراییل تفکر جمهوری اسلامی شکل بگیرد که قطع به یقین به نابودی آنها خواهد انجامید.

 

دلیل سردرگمی آمریکایی‌ها در برخورد با انقلابهای خاورمیانه بویژه در مصر چه چیزی بوده است؟
- برخی معتقدند که شروع این انقلابها با استارت آمریکایی‌ها بوده است و معتقدند آنها زودتر شروع کردند تا این دیگ نترکد و می‌گویند که آمریکایی‌ها در نظرسنجی‌هایشان به این نتیجه رسیدند که منطقه انبار باروت است و در حال ترکیدن است و زودتر بخار آن را خالی کردند تا نترکد و آن را مدیریت کردند، ولی اسنادی برای این گفته ها وجود ندارد.
دلیل دوم در اینکه کار حساب شده آمریکایی نبوده است، اینکه سردرگمی آنها در برخورد با مسأله بوده است. یک بار از مرسی دفاع کردند و یک‌بار آمدند از مخالفان مرسی دفاع کردند؛ عربستان نیز همین گونه است یکبار به مرسی پول داد ولی امروز به کودتاگران در مصر کمکهای مالی هنگفت می‌کند و واقعاً گیج هستند و اختلاف نظر وجود دارد در برخورد با این انقلابها بین آمریکا و اسراییل. جدی اختلاف نظر وجود دارد و نمی‌دانند که چکار می‌کنند و واقعاً اوضاع در سوریه و منطقه از دست دررفته و آنها هم نمی‌توانند پیش بینی کنند.


خاورمیانه جدید شامل چه پارامترهایی است و آیا این تحولات را می‌توان گوشه ای از اجرای طرح خاورمیانه جدید دانست؟
- آنها تلاش می‌کنند که خاورمیانه جدید را از دل تحولات به‌وجود آمده در منطقه، بیرون بکشند ولی نمی‌توانند. خاورمیانه جدید خاورمیانه قومی و نژادی است و در سوریه، سلفی ها جوری دارند شیعه می‌کشند که شما هیچ‌وقت شیعه را در کنار سنی نمی‌توانی نگهداری و می‌خواهند جا بیندازند که کردها، مسیحی ها نیز در سوریه کشور داشته باشند و در کنار آن برای صهیونیستها نیز جایگاه مطمئنی فراهم کنند و بدنبال توجیه عقلانی برای تثبیت اسراییل هستند.

انتهاي خبر/ قدس آنلاين

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مذهبی، آنتی فراماسون، ،
برچسب ها: رائفي پور, علي اكبر رائفي پور, سوریه, ایران, آمریکا, اسلامی, هستند, اسلام, اسراییل, اینکه, خواهد, مقاومت, روایات, دارند, کردند, اکنون, باشند, داشته, خاورمیانه, شیعیان, آمریکاییها, مخالفان,
[ دو شنبه 1 مهر 1392 ] [ 15:22 ] [ طاها رضایی ]

درباره وب سايت

با سلام خدمت شما كاربر گرامي با توجه به اينكه اينجانب سعي دارم خدمات بي نقصي به شما دوستان عزيزم ارائه كنم به فضاي زيادي جهت ارائه مطالب نيازمندم لذا سايت لوكس بلاگ را انتخاب كردم كه اين سرويس وبلاگ دهي هزينه هاي بالايي جهت ارائه فضاي بي نهايت براي كاربران متحمل مي شود و براي جبران آن ها تبليغاتي در وبلاگ ها و وب سایت ها منتشر مي كند . لذا اينجانب از شما به خاطر نمايش اين تبليغات توسط سايت لوكس بلاگ عذر خواهي مي كنم و اميد وارم مانع ورود شما دوستان عزيز به سایت من نشوند. با تشكر
آرشيو مطالب
بهمن 1392
آبان 1392 مهر 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391 خرداد 1391 ارديبهشت 1391 فروردين 1391 اسفند 1390 بهمن 1390 دی 1390 آذر 1390 آبان 1390 مهر 1390
امکانات وب

ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

آمار سایت:

بازديد امروز : 8
بازديد ديروز : 0
بازديد هفته : 62
بازديد ماه : 383
بازديد کل : 195546
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 66
تعداد آنلاين : 1

.



تعبير خواب آنلاين

ايران رمان